siapa yang kena?

siapa yang kena?
siapa yang kena?

Tuesday, February 10, 2015

dengar apa kata pmo

Dipetik dari Blog Din turtle.

Kekayaan ahjibgor Hasil Harta Pusaka, Kata PMO .... Betul ke ni ?

Monday, February 9, 20158comments

Saya tertarik dengan artikel Mkini di bawah di mana Pejabat PM ketika menjelaskan sumber kekayaan ahjibgor ekoran pendedahan satu artikel dari NYTIMES mengenai kehidupan mewah ahli keluarga beliau contohnyaRosmah dan Riza Aziz , berkata - HARTA PUSAKA.

Mkini

Diberikan link kepada satu artikel NYTIMES yang boleh dibaca dalam Bahasa Malaysia ! - KLiK.



Artikel bercerita mengenai kemewahan Riza dan kaitan dengan Jho Low dan disebut juga 1MDB. 

Wow ! Bukan apa yang ditulis sebab kita pun dah lama dengar cerita itu tapi Wow! sebab NyTimes memartabatkan Bahasa Malaysia !

Saya lebih tertarik dengan motif penyiaran artikel itu. Ini sekadar luahan saya sendiri ....... saya kaitkan dengan apa yang bakal berlaku esok -


Saya fikirkan timing artikel itu ..... kenapa tiba2 jer. Kebetulan kah ia diterbitkan sehari sebelum keputusan kes Anwar ?

Dan saya teringat pula satu lagi artikel komen Tun Mahathir mengenai kes Anwar juga -

Actually komen Tun tu standard je .... iaitu terima sajalah apajua keputusannya. Cuma saya jer yang gatal nak panaskan isu hehehe ..

Cuba fikir, tidak mungkinkah artikel Nytimes itu berupa satu peringatan kepada ahjibgor supaya akur dengan arahan White House dalam isu kes Anwar ? Supaya jangan lupa Golf Diplomasi ? ( well, kita pun tak tahu entah apa yang mereka bincangkan, kan ? )

Hmmm ..... apa pun tak boleh !

PS - Banyaknya harta pusaka tinggalan arwah Tun Razak ! Adik beradik lain pun mesti dapat bahagian masing2 ........ WOW ! Betul ke itu jawapan dari PMO ?

No comments:

Post a Comment