siapa yang kena?

siapa yang kena?
siapa yang kena?

Saturday, February 1, 2014

Najib Berahi Anwar

Dipetik dari blog The Sense, Credibility And Accountability.

Apabila UMNO/BN seUMPAMA 'Sang POYO' yang keGERSANGan untuk mengHADAPi PRK DUN Kajang..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Kalau CONGAKkan di atas KERTAS untuk peRATUSan pengUNDI DUN Kajang:

Melayu BUMIPUTRA: 49%
KAUM 'AH-Beng': 40%
India: 11%

Kita dah jelaskan sebelum ini bahawa TIDAK ada kePASTIan pun mana-mana di antara PECAHan tersebut akan memihak kepada mana-mana PARTI di dalam KOMPONEN BN samada UMNO atau pun MCA.. Kalau IKUTkan DESAKan agar UMNO sebagai PARTI terKUAT dalam BN berTANDING, kita boleh KATAkan 41% UNDI KAUM 'AH-Beng' adalah 'SOLID' untuk PKR.. PKR hanya memerlukan 1/4 daripada UNDI KAUM Melayu/BUMIPUTRA dan separuh UNDI KAUM India untuk MENANG.. Ini adalah KIRAan yang boleh diJANGKAkan.. UMNO akan diMALUkan dan memang itu pun OBJEKTIF mereka!

Namun demikian, begitu jugak SENARIO yang akan diALAMi jika sekiranya MCA berTANDING di DUN Kajang.. Kita yakin yang UNDI KAUM Melayu/BUMIPUTRA akan terBAHAGI HAMPIR separuh dan KAUM 'AH-Beng' sendiri yang mengUNDI MCA habis BANYAK pun hanyalah 1/4 sahaja.. Oleh sebab itu, tak perlulah diSEBUTkan pun apakah UNDI KAUM India akan menjadi penyelamat.. Pasal dah takde apa dah yang nak diSELAMATkan pun.. MCA masuk GELANGGANG aje akan diLANYAK oleh 'RED Bean ARMY' seperti mana MCA zaman pra-MERDEKA dulu yang diLANYAK oleh JENTERA PROPAGANDA KOMUNIS.. 


Walaupun kita dah menyatakan sebelum ini bahawa BN perlu berTANDING dan MCA diLIHAT lebih sesuai untuk meWAKILi BN, tetapi itu dengan SYARAT jika MCA berjaya menukar 'MIND-Set' KAUM 'AH-Beng' kepada semangat KERJASAMA di dalam BN.. Jika 'MIND-Set' ini TIDAK diTUKAR oleh MCA, mustahil untuk BN meMENANGi PRK DUN Kajang.. Patut diINGATkan tatkala MCA dan UMNO masih sibuk mencari CALON yang sesuai ketika ini, 'RED Bean ARMY' dah pun datang mengumpul 'BAHAN' untuk menyerang BN.. Anda patut TAHU bahawa kawasan Kajang ini bukanlah kawasan yang ASING untuk 'RED Bean ARMY' berOPERASI.. Tunggu MASA aje nak dijadikkan 'RED Light DISTRICT'!

Secara JUJURnya, MCA TIDAK ada pun 'RED Bean ARMY'nya sendiri.. Anda boleh UMPAMAkan MCA ini seperti JENERAL Chiang KAI Shek yang diSERANG sehingga LUNYAI oleh Jeneral MAO Tze TUNG! Sesiapa yang tahu SEJARAH China MODEN patut TAHU apakah keSUDAHan perSENGKETAan di antara kedua-dua JENERAL ini.. Chiang KAI Shek berNASIB BAIK kerana diLINDUNGi oleh US di Taiwan tetapi UMNO bukanlah berPERANAN seperti US untuk meLINDUNGi MCA dalam KONTEKS ini.. TAMBAHan pulak UMNO sendiri masih DUNGU untuk menyedari BAHAYAnya ANCAMan 'RED Bean ARMY' ini.. Tengok aje 'BOSS' Pemuda UMNO..

RAMAI di kalangan KAUM Melayu/BUMIPUTRA sendiri yang terpedaya dengan DAKYAH ala-ala 'RED Bean ARMY' KONONnya KAUM 'AH-Beng' ini berINTEGRITI, TIDAK 'RASIS' dan menJUNJUNG keSAKSAMAan.. Walhal itu SEMUA hanyalah PROPAGANDA ala-ala zaman KOMUNIS dulu.. Sememangnya SIFAT KAUM Melayu/BUMIPUTRA jugak yang MUDAH terPESONA dengan SLOGAN dan KUAT berKHAYAL.. Sebenarnya PE'EL KAUM Melayu/BUMIPUTRA sendiri yang JELEK dari segi PEMIKIRAN..

- Sebab itulah KAUM 'AH-Beng' jadik TAIKUN EDAR DADAH tapi yang dok terGOLEK 'LALOK' dek DADAH ialah KAUM Melayu/BUMIPUTRA..

- Sebab itulah KAUM 'AH-Beng' yang KUAT bagi RASUAH tetapi yang sering diCEKUP dan diKEJI ialah penerima RASUAH dari KAUM Melayu/BUMIPUTRA..

- Sebab itulah KAUM 'AH-Beng' yang KUAT meMANIPULASIkan HARGA BARANG tetapi KAUM Melayu/BUMIPUTRA yang jadik pemBELI UTAMA di KEDAI mereka!

- Sebab itulah BANYAK SK, SRK dan SAR yang perlukan lebih BANTUan tetapi 'AH-Jib-GOR' pulak dok BANTU SJK(C) yang diKAWAL oleh EKSTREMIS Dong JIAO Zhong (IBUNDA kepada keGIATan 'RED Bean ARMY')! 

Kita terTARIK dengan beberapa juruBLOG yang mengatakan DUN Kajang sebagai 'WATERLOO' kepada Penasihat PKR dan KUNCU-KUNCUnya.. Oh ye.. Kepada sesiapa yang tak TAHU apakah 'WATERLOO', sila RUJUK balik SEJARAH pePERANGan Napoleon BONAPARTE di Eropah ABAD ke-18 dulu.. Namun, BENARkah DUN Kajang itu seUMPAMA 'WATERLOO'? Mungkin ye, mungkin TIDAK.. Seperti yang kita SEBUT tadi, PRINSIP pihak mereka ialah ASALkan bukan UMNO/BN.. Jadik, mereka CUKUP yakin untuk meMALUkan UMNO/BN walaupun sekadar MENANG TIPIS.. Malangnya UMNO/BN masih dok LENA lagi..

Walaupun diGAMBARkan Lebai-Lebai DUNGU PAS MARAH pada AWALnya, tetapi itu LAKONan yang SAMA seperti LAKONan 'ZUHUD' Pok Nik 'ALAIHISSALAM'.. Lagi pun, bukan TIDAK ada mereka yang berSIMPATI (BerSUBAHAT?) dengan PKR untuk menJATUHkan dan meMALUkan UMNO/BN dari dalam PARTI ini sendiri.. Lebih BONGOK lagi apabila orang-orang ini di'PELIHARA' pulak oleh DS Najib kerana terlalu KEMARUK nak diLIHAT sebagai 'LIBERAL'.. Ada yang jadik PENASIHAT kerajaan RM7.2 BILION, ada yang jadik Naib PRESIDEN UMNO, ada yang jadik 'BOSS' kepada SAYAP perGERAKan UMNO dan ada jugak yang KALAH terTONGGENG semasa PRU-13 lalu di Temerloh macam si PUDIN tuh! HE!HE!HE!

Oleh itu, BACAlah apa yang kita TULIS ini berKALI-KALI dan cuba anda SEMUA FIKIRkan agak-agakla ada ke JALAN untuk UMNO atau pun MCA meMENANGi PRK DUN Kajang? Mungkin ada jika segala apa yang kita TULIS ini diTANGANi dan diambil perKIRAan dengan segera oleh UMNO/BN.. Namun demikian, kalau mengIKUT siapa yang diPILIH oleh UMNO semasa pemilihan PARTI mereka TAHUN lepas dan siapa pulak yang mengetuai MCA ketika ini, NAMPAKnya jauh PANGGANG dari API la nih.. Nak 'ANGKAT SENJATA' nak LAWAN dengan 'RED Bean ARMY' pun TAKUT.. Lebih BAIK meLALAK dalam TWITTER atau pun dalam INSTAGRAM ala-ala 'Sang POYO' yang keGERSANGan..  KAH!KAH!KAH!

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment