siapa yang kena?

siapa yang kena?
siapa yang kena?

Thursday, July 23, 2015

lagi macam macam

dipetik dari blog sensecredaccountability.

KeKORUPan dan penyalahGUNAan KUASA oleh para PenCACAI untuk 'COVERLINE' 1MDB yang MODALnya RM1 JUTA aje..

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

RASAnya TIDAK ada orang boleh meNAFIkan bahawa keKORUPan yang NYATA sedang meLANDA NEGARA ini.. Tak CUKUP dengan BALA seperti TRAGEDI MH370, MH17 dan BANJIR BESAR Pantai Timur terBURUK dalam SEJARAH, kePIMPINan NEGARA kita masih belum INSAF untuk menyedari bahawa BALA sedemikian bukan DATANG secara keBETULan.. Mereka masih ingin mengUNDANG BALA lebih BESAR dengan keKORUPan dan pengKHIANATan terhadap NEGARA hanya kerana WANG RINGGIT.. Mereka berANGGAPan bahawa JAWATAN mereka dalam HIERARKI kePIMPINan NEGARA itu JAWATAN PUSAKA untuk KETURUNAN mereka aje..


Kita nak TANYAlah kepada anda SEMUA.. Di manakah LOGIKnya seBUAH ENTITI yang berMODALkan RM1 JUTA seperti 1MDB sampai begitu sekali diBERIkan perLINDUNGan oleh kerajaan di bawah kePIMPINan DS Najib? Apakah ENTITI ini begitu PENTING kepada NEGARA atau ianya untuk menyembunyikan sesuatu keSALAHan hinggakan kerajaan kena berHEMPAS-PULAS?


Apakah ISTIMEWAnya 1MDB yang MODALnya cuma RM1 JUTA berBANDING GLC lain seperti LTH, KWAP, KWSP, PNB, LTAT, Khazanah NASIONAL malah PETRONAS sekalipun sehinggakan,
  • 1MDB DIJADIKAN SEBAGAI SEBUAH ENTITI DI BAWAH MOF?

  • KERAJAAN SANGGUP MENJAMIN 1MDB BERHUTANG PINJAMAN SEHINGGA RM42 BILION BESERTA KADAR 'INTEREST' YANG TINGGI?

  • KERAJAAN SANGGUP MENJUALKAN TANAH-TANAHNYA KEPADA 1MDB PADA KADAR YANG MURAH TETAPI 1MDB PULAK NAK JUAL SEMULA PADA HARGA PASARAN?

  • KERAJAAN MENGERAHKAN SELURUH JENTERANYA UNTUK MEMPERTAHANKAN 1MDB YANG BERMASALAH?

  • JEMAAH MENTERI DAN AHLI PARLIMEN BN JUGAK TURUT DIKERAH UNTUK MEMPERTAHANKAN 1MDB WALAUPUN MEREKA SEDAR MASALAHNYA?

  • MALAH UMNO PUN TURUT DIKERAH MEMPERTAHANKAN 1MDB YANG LANGSUNG TAKDE KAITAN PUN DENGAN PARTI?

Begitu sekali 1MDB cuba diPERTAHANkan oleh DS Najib dan KONCO-KONCOnya.. Seolah-olah NEGARA ini TIDAK WUJUD atau British tak akan kasi MERDEKA tanpa 1MDB ini.. TerBARU, RAMAI yang JELEK dan MUNTAH apabila memperSOALkan 1MDB ini diSAMAkan dengan CUBAan KONSPIRASI untuk mengGULINGkan DS Najib dan kerajaan..


Kerajaan boleh diGULINGkan hanya kerana MASALAH seBUAH GLC yang berMODALkan RM1 JUTA? Itulah dia BUKTI betapa KORUPnya mereka.. Tak CUKUP dengan MANIPULASI sedemikian, punyalah terDESAK sehingga ada di kalangan PenCACAInya cuba meMANIPULASIkan pulak KENYATAAN seseorang yang pernah meMUSUHi Kerajaan UMNO/BN ini..


Sedangkan orang yang SAMA jugak pernah menerbitkan KARIKATUR mengHINA Rasulullah SAW di dalam AKHBAR Sarawak Tribune.. Apakah PenCACAI dalam UMNO sudah LUPA akan siapakah seBENARnya GERANGAN orang ini yang sedamg diJULANG untuk memPERTAHANkan 1MDB?


Sekarang PIHAK MUSUH pulak telah memBUKTIkan pulak PengHINA Rasulullah SAW ini adalah seorang yang diISYTIHARkan BANKRAP sebelum ini..


DiFAHAMkan pulak orang yang berIYA-IYA sungguh di sebalik pemBIKINan VIDEO pengakuan PengHINA Rasulullah SAW ini ialah 'PADIYAPPA' yang 'SeEKOR' ini.. DiFAHAMkan jugak dia cuba mengaitkan pulak VIDEO sedemikian dengan seorang MANTAN PEMIMPIN NEGARA yang LANTANG mengKRITIK DS Najib dalam ISU berKAITAN 1MDB ini.. Siapakah MANTAN PEMIMPIN NEGARA yang diMAKSUDkan? RASAnya anda boleh agak dah..


Entah apa yang dia terHUTANG BUDI sangat dengan DS Najib, kita pun tak TAHU.. Yang JELASnya, dia cuba menonjolkan dirinya antara SALAH seorang 'PenCACAI' DS Najib dalam ISU 1MDB ini hingga MAIN BANTAI aje tanpa menyedari AKIBAT perBUATan BURUKnya itu terhadap KREDIBILITI keSELURUHan Kerajaan UMNO/BN.. SEBUT pasal para PenCACAI kepada DS Najib dalam ISU 1MDB ini, ada jugak CERITA yang mengatakan SALAH seorang daripada mereka telah pun 'SURRENDER' lalu ambil KEPUTUSAN untuk 'RESIGN' daripada JAWATANnya?


KAH!KAH!KAH! Mungkin dia 'TENSION' kot pasal PERUNTUKAN untuk BELI SYAMPU pun kena KEBAS dengan para 'PenCACAI' lain kat dalam PMO kot? Agak-agaklah kalau nak MENGEBAS pun.. TAHUlah selepas PRU-14 nanti SEMUA nak PAKAT LARI ke luar NEGARA dah pasal TAKUT kena TEMBAK MATI ala-ala pengKHIANAT macam kat Korea Utara..


Kita nak TANYAlah, agak-agak dah BERAPA BANYAK dah PMO berHABIS DUIT RAKYAT untuk BELANJA bagi 'COVERLINE'kan KES 1MDB menerusi MEDIA seperti TV3, NSTP dan jugak para 'PenCACAI' mereka? TIDAKkah itu SATU lagi BENTUK keKORUPan terhadap NEGARA hanya kerana nak memBELA 1MDB yang MODALnya hanyalah RM1 JUTA?

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment