siapa yang kena?

siapa yang kena?
siapa yang kena?

Thursday, July 23, 2015

macam macam ada lagi

dipetik dari blog sensecredaccountability.

1MDB yang meng'KELDAI'kan AGENSI kerajaan patut lebih diTAKUTi RAKYAT berBANDING penulisan The Sarawak Report..

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Mungkin kita patut 'FLASHBACK' semula tentang PERISTIWA OPERASI LALANG 28 TAHUN dahulu.. Tatkala itu, beBERAPA MEDIA berCETAK seperti telah pun diHENTIkan atau diTARIK LESEN oleh kerajaan menerusi AKTA MESIN CETAK kerana diKHUATIRi akan menCETUSkan keTEGANGan POLITIK dan keTEGANGan KAUM di NEGARA ini.. LANGKAH kerajaan pada MASA itu jugak menyaksikan penahahan beBERAPA PEMIMPIN UMNO dan DAP La'anatullah di bawah ISA.. 


DS Najib jangan KATA tak INGAT pulak kerana dia pada MASA itu ialah KETUA PEMUDA UMNO yang telah diJEMPUT ke STADIUM sebelah HKL untuk berUCAP pada perHIMPUNan RAKSASA orang Melayu di sana.. Harapnya dia INGAT la.. 

HARI ini DS Najib TIDAK menguatKUASAkan lagi AKTA MESIN CETAK yang dia sendiri KATAkan sudah LAPUK.. Namun demikian, Kerajaan DS Najib telah mengARAHkan SKMM untuk mengHALANG AKSES kepada PORTAL The Sarawak Report.. PORTAL ini diDAKWAnya telah menerbitkan pemBOHONGan berSIRI tanpa HENTI terhadap 1MDB keSAYANGannya..


Namun demikian, adalah sangat DUNGU untuk mengatakan PORTAL seperti The Sarawak Report ini telah mengANCAM keSELAMATan NEGARA hingga SKMM perlu berTINDAK.. Kita terTANYA-TANYA apakah The Sarawak Report ini pernah

  • MENDEDAHKAN JUMLAH ASET ARTILERI ATM KEPADA PIHAK ASING?
  • MENDEDAHKAN RIZAB KEWANGAN NEGARA DI BANK NEGARA KEPADA SPEKULATOR?
  • MENDEDAHKAN DOKUMEN BERKAITAN ASET-ASET NEGARA KEPADA MUSUH?
  • MENDEDAHKAN SEBARANG BENTUK RAKAMAN YANG MENGANCAM SEKURITI NEGARA?
  • MENGGODAM MANA-MANA PORTAL RASMI KERAJAAN?

TIDAK bukan? SATU-SATUnya PIHAK di NEGARA ini yang meRASAkan diri mereka terANCAM dengan The Sarawak Report ialah 1MDB yang menghadapi MASALAH HUTANG..


1MDB tentunya berDENDAM dengan The Sarawak Report yang terBUKTI sering mengGANGGU URUSAN mereka dengan kerajaan.. Namun demikian, terlalu meLAMPAU jika SKMM berTINDAK ke atas The Sarawak Report hanya kerana 1MDB terANCAM dengan PORTAL ini.. Kenapa perlu TAKUT jika 1MDB yakin berada di PIHAK yang BENAR? Malah, RUANG untuk 1MDB berTINDAK atas PLATFORM perUNDANGan jugak terBUKA LUAS sejak sekian LAMA.. Namun, hingga sekarang kita tak pernah pun mendengar tentang 1MDB ambil TINDAKan MAHKAMAH terhadap The Sarawak Report? Takde 'LEGAL ADVISOR'?

RAKYAT patut NAMPAK bahawa bukan The Sarawak Report yang menyebabkan 1MDB berGELUMANG dengan segala macam perSOALan TIDAK terJAWAB ini..

  • KERUGIAN RM42 BILION 1MDB (SEBELUM NILAI RINGGIT JATUH)
  • WUJUDNYA TRANSAKSI BERBILION RM KE DALAM AKAUN AMBANK DS NAJIB

  • KEGAGALAN MENJAWAB APAKAH 'UNIT' YANG DISIMPAN DALAM BANK DI SINGAPURA

  • PERANAN JHO LOW DALAM URUSAN PERNIAGAAN 1MDB 

KeSEMUA di atas adalah datangnya daripada 1MDB sendiri tanpa perlu sesiapa pun menambahkan segala macam 'PERENCAH'? The Sarawak Report agak BIJAK meMANIPULASIkan perSOALAN di atas hingga RAKYAT mula MELUAT dengan DS Najib dan 1MDB yang begitu diSAYANGinya.. Namun demikian, itu SALAH 1MDB sendiri? Malah sehingga sekarang TIDAK ada pun MENTERI KABINET yang boleh menJAWAB keWAJARan kerajaan memBERIkan 'BACK-UP' kepada 1MDB untuk berHUTANG sehingga RM42 BILION sedangkan MODAL 1MDB hanya RM1 JUTA?

KLIK IMEJ UNTUK PEMBESARAN

Bukankah perSOALan di atas memBUKTIkan bahawa ada sesuatu yang cuba diSEMBUNYIkan oleh 1MDB? Kalau keSEMUA perSOALan di atas itu terJAWAB, takde siapa pun nak PEDULI dengan LAPORan The Sarawak Report.. MALANG sekali DS Najib TIDAK mengARAHkan 1MDB memBERIkan penJELASan tetapi makin cuba menyembunyikan sesuatu yang mungkin mengGUGAT JAWATANnya.. ->KLIK<-

Penahanan Andre Justo seorang BEKAS EKSEKUTIF Petro Saudi di Thailand bukanlah URUSan 1MDB pun.. Justo TIDAK lebih daripada seorang PEMERAS UGUT yang bukan mengANCAM 1MDB pun sebaliknya lebih mengANCAM Petro Saudi.. Namun demikian, 1MDB telah meMANIPULASIkan penangkapan Justo untuk menSUCIkan diri mereka.. Kenapa agaknya 1MDB TIDAK menDESAK Justo diBICARAkan segera di MAHKAMAH bagi memBUKTIkan DOKUMEN yang The Sarawak Report dapat daripadanya adalah PALSU? TAKUT nak ke MAHKAMAH?


Mungkinkah ada DOKUMEN yang ASLI? Kalau tak, takkanlah POLIS Thailand sendiri menDEDAHkan ada PenCACAI DS Najib yang cuba berJUMPA dengan Justo selain beBERAPA PIHAK yang diSYAKi para PEMIMPIN pemBANGKANG..


HE!HE!HE! Siapakah agaknya PenCACAI DS Najib yang cuba meRASUAH Justo itu? Apakah NAWAITUnya untuk menDAPATkan DOKUMEN berKENAan? Apakah TAWARAN oleh PenCACAI DS Najib itu kepada Justo? Mungkin kita patut TANYA kat salah seorang PenCACAI yang di bawah nih.. NAMPAK terDESAK sungguh mereka kali ini? HE!HE!HE!


Terus-TERANGlah kita KATAkan bahawa RAKYAT bukannya BANGANG seperti pada PenCACAI DS Najib untuk PERCAYAkan pemBOHONGan pasal 1MDB ini.. Mungkin sebagai BUKTI betapa BANGANGnya mereka yang di keliling DS Najib, kita PETIK sikit KATA-KATA pemBELAan oleh KETUA PEMUDA UMNO KL ini..


1. Kepada pemimpin pembangkang yang berjumpa Justo dan membuat pembayaran serta merancang untuk menjatuhkan Perdana Menteri, eloklah mengaku, jadilah rakyat yang sayangkan Negara, jangan terus jadi Pengkhianat kepada kepimpinan Negara.

Sekiranya kamu didapati bersalah kerana konspirasi ini, hukumanya mungkin adalah “Mati”. Mungkin pemimpin Pembangkang ini asalnya dari Singapura, memang beliau tidak merasai semangat Kebangsaan kerana ada agenda menjatuhkan Kerajaan dengan cara selain demokrasi, tapi mengaku lah, dan jangan berdolak dalih lagi.

2. Ini agenda Yahudi/Agenda Barat yang sekian lama mahu menjatuhkan negara ini, apabila jatuhnya kerajaan BN maka budaya liberal secara terbuka akan dapat direlisasikan, pelik, kenapa penyokong tegar Dalaman parti pun ada yang seolah-olah menyokong konspirasi ini, saya tidak salahkan mereka apabila melihat permainan propaganda ini amat hebat.

Namun, kembalilah menyokong, hebahkanlah penemuan Justo ini kepada ahli di bawah dan sama-samalah kita menjernihkan keadaan di akar umbi.

3. Negara kita sedang menghadapi krisis kepercayaan, justeru, saya merayu kepada semua pemain media siber agar bersatu hati untuk cuba menerangkan sebaik mungkin kepada rakyat. ->KLIK<-

KAH!KAH!KAH! Kita CUKUP SERONOK apabila KETUA PEMUDA ini cuba untuk 'COVERLINE'kan ISU 1MDB ini dengan memBERIkan GAMBARan bahawa ini ialah AGENDA Yahudi ZIONIS.. Dia nih CELIK ke TIDAK yang Yahudi ZIONIS dah ada dah kat KELILING PINGGANG DS Najib sebagai 'PUNAH-Sihat'? 


Patutle RAMAI orang kat 'OPEN HOUSE' KATA yang dalam UMNO nih PENUH dengan SPESIS BANGANG tak boleh diUBATi.. Mereka nih LIGAT bab nak SAPU PROJEK aje.. Sebab itulah mereka bagi KENYATAAN pun BANGANG semacam orang tak pergi SEKOLAH..

RAKYAT patut berTANYA apakah BENAR The Sarawak Report ini mengANCAM NEGARA atau 1MDB ini yang terBUKTI memBAHAYAkan NEGARA kerana segala AGENSI kerajaan boleh di'KELDAI'kan untuk 'COVERLINE'kan MASALAH mereka?

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment