siapa yang kena?

siapa yang kena?
siapa yang kena?

Thursday, July 23, 2015

macam macam ada

dipetik dari sensecredaccountability.blogspot.com

Kenapa PIHAK berKUASA DIAM bila para PenCACAI DS Najib menCIPTA pelbagai TEORI KONSPIRASI untuk mengelirukan SIASATan 1MDB?

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..
Tatkala RAMAI sudah menCONGAK semula BERAPA BANYAK 'FULUS' yang sudah diHABISkan untuk beRAYA dan jugka sudah mula menguyah SERDAK BISKUT RAYA, kita terasa ada keLUCUan pulak dalam perKEMBANGan MUTAKHIR pasal 1MDB kali ini.. Kita amatlah berHARAP agar keJELEKan yang kita PAPARkan ini TIDAKlah menjadik penyebab anda terSEDAK atau anda mungkin termasuk ke HOSPITAL kerana MUNTAH tanpa HENTI..
Kalau IKUTkan KATA para PenCACAI, segala ISU pasal 1MDB ini adalah KONSPIRASI yang berTUJUAN untuk menJATUHkan kePIMPINan DS Najib.. Perghh.. HEBAT sungguh kePIMPINan DS Najib ini sampaikan SEMUAnya 'PERFECT'.. Malah, mungkin PenCACAI mengHARAPkan kePIMPINan DS Najib ini diSAMAkan dengan Kerajaan LANGIT ala-ala AYAH Pin dahulu?
KONSPIRASI.. Kita terTARIK dengan perKATAan ini kerana ianya mengINGATkan semula pada TAHUN 1998 apabila seorang MANTAN TPM mengGUNAkan perKATAan ini bagi mengaburi keSALAHannya yang menempatkan DNAnya dalam 'JUBOR' LELAKI dan WANITA lain.. Anda tentunya masih INGAT, bukan?
Dalam pada dok berTEORI KONSPIRASI itu, SEDAR tak SEDAR dah RM3 BILION diLESAPkan dari MoF ke luar NEGARA melalui perTALIan beBERAPA INDIVIDU yang ada di antaranya kini dah pun menjadik PenCACAI kepada DS Najib dalam ISU 1MDB ini.. Pada TAHUN 1998, anda tentu TAHU betapa BESARnya NILAI RM3 BILION ketika itu.. Sampai sekarang takde siapa pun TAHU apa dah jadik dengan RM3 BILION itu.. Namun begitu, apabila TEORI KOSNPIRASI sekali lagi berKUMANDANG untuk 'COVERLINE'kan DS Najib dalam ISU 1MDB, kita meRASAkan seolah-olah WUJUDnya TAKTIK yang SAMA, jugak di MoF cuma MENTERInya aje yang berBEZA.. HE!HE!HE!
Apabila Wall Street Journal menDEDAHkan tentang WUJUDnya TRANSAKSI sekitar RM2 BILION ke dalam AKAUN DS Najib di AMBANK, bukan MAIN lagi mereka menuduh TUN DR. Mahathir sebagai PIHAK yang cuba meWUJUDkan KONSPIRASI terhadap DS Najib..
HAKIKATnya, terBUKTI memang WUJUD pun AKAUN AMBANK dan TRANSAKSI yang diMAKSUDkan.. AIK? Bila DUIT dah MASUK AKAUN sendiri, takde pulak TIMBULnya TEORI KONSPIRASI?
Tengok? Walaupun SEKOLAH takde TINGGI mana pun tapi MP PAS ini lebih CERDIK daripada para PenCACAI di sekeliling DS Najib yang cuba memPROMOSIkan TEORI KONSPIRASI.. SIA-SIA aje DUIT PMO diSALURkan kepada para PenCACAI ini.. KAH!KAH!KAH!
Sebelum ini pun DS Najib dan para PenCACAI dah di'KANTOI'kan dengan pemindahan DANA dari Pulau Cayman ke Singapura.. INGATkan 'CASH is KING' tetapi dah jadik 'UNIT is KING' la pulak..
Nak lebih menyedapkan lagi JALAN CERITA KONSPIRASI DS Najib ini, diNAFIkan pulak keWUJUDan orang kat bawah ini sebagai INDIVIDU yang meMAINkan PERANAN UTAMA dalam 1MDB.. Punyalah DS Najib NAFIkan tentang PENTINGnya orang ini..
Dalam pada dok NAFIkan tuh, RUPAnya DS Najib seKELUARGA SIAP pergi MAKAN ANGIN lagi dengan orang ini.. IRONInya, takde siapa pulak nak SIASAT tentang GAMBAR di bawah ini? 
Err.. 1MDB itu bawah MoF bukan? Kalaulah GAMBAR ini hanya meLIBATkan PEGAWAI kat 1MDB aje, memang dah 'CONFIRM' dah HABIS segala RUMAH kena GELEDAH dengan PIHAK berKUASA.. UNTUNGlah takde siapa pun BERANI nak SENTUH mereka dalam GAMBAR ini walaupun HAKIKATnya 1MDB dah berHUTANG berBILION RM tanpa keTAHUan apakah OPERASInya..
Mungkin kerana tak TAHAN dengan 'KANTOI' demi 'KANTOI' yang diHADAPi oleh 1MDB, PIHAK pengURUSannya cuba berTINDAK BALAS dengan sekali lagi menyalahkan TUN DR. Mahathir atas MASALAH yang mereka HADAPi kali ini..
Agaknya TUN DR. Mahathirlah kot yang kasi PASANG 'SPY' dalam 1MDB untuk SABOTAJ segala BISNES mereka sampai berHUTANG RM42 BILION tak terBAYAR? Itu HUTANG semasa NILAI RM belum JATUH lagi tuh.. Sekarang dah BERAPA agaknya NILAI HUTANG 1MDB?
Segala TEORI KONSPIRASI ini TIMBUL apabila seorang EKSEKUTIF PetroSaudi diCEKUP di Thailand kerana diDAKWA cuba meng'BLACK MAIL' semula SYARIKAT terSEBUT berKAITAN URUSNIAGA dengan 1MDB.. Yang PELIKnya, kenapakah hanya KENYATAAN seKERAT-seKERAT aje yang diKELUARkan oleh PIHAK berKUASA Thailand.. Kenapa EKSEKUTIF ini TIDAK diDAKWA pun di MAHKAMAH, ianya masih MISTERI..

GEGAK GEMPITAlah seluruh ALAM dengan TEORI KONSPIRASI oleh para PenCACAI SUSULan pengkapan EKSEKUTIF terSEBUT.. Seboleh-bolehnya TEORI KONSPIRASI ini cuba diPROMOSIkan oleh para PenCACAI DS Najib bagi meNAFIkan:-
  1. KERUGIAN RM42 BILION 1MDB (SEBELUM NILAI RINGGIT JATUH) 
  2. WUJUDNYA TRANSAKSI BERBILION RM KE DALAM AKAUN AMBANK DS NAJIB
  3. KEGAGALAN MENJAWAB APAKAH 'UNIT' YANG DISIMPAN DALAM BANK DI SINGAPURA
  4. PERANAN JHO LOW DALAM URUSAN PERNIAGAAN 1MDB
Ada jugaklah SEGELINTIR para PenCACAI yang BANGANG yang seboleh-bolehnya cuba mengaitkan TUN DR. Mahathir atas keKORUPan 1MDB ini.. HABIS duKUTIPnya PENDAPAT 'PARIA' PENGUTIP SAMPAH ini untuk TUJUAN terSEBUT.. KAH!KAH!KAH! ->KLIK<-
Kita jugak ingin menZAHIRkan kePELIKkan kita dengan mereka yang sedang MENYIASAT SALAH-LAKU 1MDB ketika ini.. Kenapa ada 'DOUBLE-Standard'?
Kenapakah pelbagai AMARAN diBERIkan kepada RAKYAT dan jugak PIHAK yang menZAHIRkan keKELIRUan mereka berHUBUNG SALAH LAKU 1MDB ini? Sedangkan para PenCACAI DS Najib pulak diBERIkan RUANG seBEBAS-BEBASnya terMASUKlah dalam MEDIA seperti TV3 untuk menyebarkan FITNAH, memBURUKkan TUN DR. Mahathir serta menCIPTA pelbagai TEORI KONSPIRASI untuk mengelirukan PANDANGan UMUM terMASUKlah mengALIHkan TUMPUan SIASATan? Kenapa para PenCACAI DS Najib ada pulak keBEBASan sedemikian?
Wallahualam..

No comments:

Post a Comment