siapa yang kena?

siapa yang kena?
siapa yang kena?

Saturday, November 15, 2014

Najib terus menipu

Dipetik dari blog Sense, Credibilty and Accountability.

Sempena PAU 2014, DS Najib KATA bahawa MODERAT / WASATIYYAH itu bukan LIBERAL - tak JATUH ke AIR MUKA orang ini?

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Mungkin akhirnya sampai jugak ke TELINGA DS Najib pasal keMARAHan orang berHUBUNG dengan AGENDA LIBERAL yang diKATAkannya sebagai WASATIYYAH.. Maka HARI ini diLAPORkanlah pulak bahawa DS Najib meNAFIkan WASATIYYAH atau AGENDA MODERAT yang cuba diPELOPORinya itu berTENTANGan dengan LIBERALisma..


"Kita sebagai umat Islam tidak mahu terjebak dengan golongan ekstremis dan liberal yang semakin menular, sebaliknya kita mahu mengikut ajaran kesederhanaan yang dibawa oleh Nabi Muhammad SAW,->KLIK<-

HE!HE!HE! BETUL.. Kita SETUJU dengan apa yang diUCAPkan oleh DS Najib itu.. KeSEDERHANAan atau WASATIYYAH di dalam ISLAM jika diPRAKTIKkan ianya langsung TIDAK akan menJURUS kepada AGENDA-AGENDA seperti di bawah..


Namun begitu, kita ingin TANYA kat DS Najib.. Apakah DS Najib ini BENAR-BENAR berMAKSUD sedemikian demi menJALANkan AGENDA MODERAT atau WASATIYYAHnya? Kita KATAkan sedemikian kerana kenyataan oleh DS Najib itu seBENARnya telah menJATUHkan AIR MUKA seseorang yang diKATAkan sangat KUAT menyokong AGENDA MODERAT DS Najib ini.. Kesian dia.. Mana dia nak LETAK MUKAnya nanti? Bukankah dia ini meWAKILi DS Najib sendiri?


HE!HE!HE! DiSEBABkan keYAKINan bahawa dia ini meWAKILi DS Najiblah dia sering mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang langsung TIDAK memBERIkan pulak GAMBARan AGENDA MODERAT seperti yang DS Najib NYATAkan tadi.. Apa KATA kita SEMAK semula kenyataan-kenyataan dia sebelum ini dan kita pakat TANYA balik kat DS Najib, apakah SEMUA kenyataan ini adalah meLAMBANGkan AGENDA MODERAT dan WASATIYYAH DS Najib? Atau ianya AGENDA LIBERAL yang cuba diSEMBUNYIkan?


HE!HE!HE! Kita amat berHARAP agar DS Najib 'WALK the TALK' dengan apa yang diSEBUTnya tadi.. Janganlah pulak kenyataan tadi dikeluarkan sebagai AYAT-AYAT 'PeMANIS' menjelang PerHIMPUNan AGUNG UMNO 2014.. Jika DS Najib BENAR-BENAR JUJUR dalam kenyataannya di atas, maka DS Najib patut FAHAM bahawa WASATIYYAH atau AGENDA MODERAT yang diKATAkan menuruti AJARan Rasulullah SAW, maka DS Najib harus jugak FAHAM bahawa bukan orang seperti di bawah ini yang patut diRUJUK dalam SOAL sedemikian.. 


Malah, sudah tentu 'EVANGELIST' TEGAR yang ini jugak TIDAK patut diBERIkan TUGAS sedemikian.. Ianya sangatlah memBAHAYAkan UMAT Melayu/ISLAM..  


Di mana LETAKnya OTAK kamu jika orang yang memang TIDAK berIMAN kepada Rasulullah SAW tetapi diSURUH menerapkan WASATIYYAH di dalam URUSAN kerajaan? TIDAKkah itu menCEMARkan ISLAM dan NAMA Rasulullah SAW jugak? SeBENARnya, NGO ISLAM seperti ini boleh meLAKSANAkan AGENDA MODERAT atau WASATIYYAH menurut apa yang diIMPIkan oleh DS Najib dengan TEPAT..


Namun demikian, belum apa-apa lagi NGO ISLAM ini sudah pun diMUSUHi oleh SEKUTU paling AKRAB DS Najib sendiri kerana OTAKnya yang SERONG itu dah mengANGGAP bahawa AGENDA MODERAT DS Najib itu ialah AGENDA LIBERAL yang diAJAR di OXFORD..


Jadik? Masihkah lagi DS Najib menaruh HARAPan agar AGENDA MODERAT dan WASATIYYAHnya itu diTERIMA oleh UMAT Melayu/ISLAM jika ianya diPELOPORi oleh mereka yang berSIFAT 'MALAUN' seperti diNYATAkan tadi? Bukankah dah BANYAK kali kita SEBUT bahawa DS Najib ini sering SILAP meNILAI orang dan sering pulak ENGGAN mengAKUi keSILAPannya itu.. Maka, usahlah berHARAP untuk UMAT Melayu/ISLAM menerima apa yang cuba diTERAPkannya kerana dia sendiri sudah memilih orang yang SALAH untuk TUJUAN ini.. Setakat nak BUAT SLOGAN 'PeMANIS LIDAH' untuk PAU 2014 demi KELENTONG AHLI-AHLI UMNO tuh mungkin bolehlah kot.. HE!HE!HE!

Wallahualam.. 

No comments:

Post a Comment