siapa yang kena?

siapa yang kena?
siapa yang kena?

Friday, August 7, 2015

rekod najib

Dipetik dari blog Din Turtle.

Rekod Penerima Individu Derma Terbesar Dalam Sejarah Dunia ! TAHNIAH Najib !! - Bancian Percaya Atau Tidak

Friday, August 7, 20158comments


Bila kita baca hujah2 menyokong Derma Najib RM2.6 bil, gambaran yang kita dapat sepertinya tindakan menderma dalam amaun yang sebegitu BESAR itu adalah satu perkara biasa yang dilakukan oleh pak Arab. Apatahlagi bila ia dilakukan secara rahsia tanpa pengetahuan sesiapa pun ! WOW !!

Entah berapa kali dan berapa banyak billion2 yang pernah didermakan oleh pak Arab yang begitu mulia dan murah hati itu ? 

Allahuakbar !!! Tak sangka masih wujud manusia yang begitu mulia di dunia ini. 

Derma pulak tu kepada Najib ...... entah apa niat penderma, wallahualam. 

Saya terjumpa satu artikel lama Forbes tahun 2011 yang menyenaraikan mereka yang tergolong dalam PENDERMA TERBESAR dalam dunia, semuanya merupakan mereka yang juga tersenarai dalam antara yang paling kaya di dunia.

Pertama Bill Gates, Warren Buffett, George Soros dan lain2..... Memang banyak yang telah mereka sumbangkan, contohnya Bill gates telah menyumbang jumlah USD28 bil ! George Soros $8 Bil .....


Amaun itu merupakan JUMLAH derma2/sumbangan mereka selama ini dan biasanya kepada Yayasan atau organisasi atau NGO ..... 

Tak pasti la pulak kot ada yang derma direct kepada individu apatahlagi kepada seorang Ketua negara lain !

Apa yang pasti adalah - Derma pak Arab kepada Najib ( seorang individu ) sebanyak RM2.6 bil selonggok begitu merupakan satu REKOD DUNIA SEPANJANG ZAMAN yang belum pernah dilakukan sesiapa pun !!!

TAHNIAH !!!!!!

Well, sepatutnya Tahniah itu diberikan kepada Penderma tapi apasalahnya kita berikan juga kepada Najib sebagai PENERIMA INDIVIDU DERMA TERBESAR DALAM SEJARAH DUNIA !!!

Bukan senang untuk menerima kepercayaan sebegitu besar untuk menjaga RM2.6 bil ! Kepercayaan yang TERLALU BESAR kerana segalanya tentang derma ini adalah rahsia.  Tidak perlu sebarang check and balance .... 


Pendek kata - ikut pandai mu lah nak belanjakan, aku percaya pada mu !  Peeergh ...... tahap kepercayaan antara seorang manusia kepada seorang manusia lain yang tiada tolok bandingnya dalam sejarah manusia ! Caya lah Najib !!!

Itulah secara ringkasnya yang balaci2 Najib mahu rakyat kita terima seadanya. Kena percaya kerana ia merupakan satu keajaiban yang tidak mustahil berlaku pada zaman ini. 

Tapi kan ........ berapa ramai yang terima dan percaya ? 

Apakata kita buat satu bancian untuk melihat tahap kepercayaan pembaca blog ini. 



Nah, satu bancian/poll saya lakukan - Anda percaya RM2.6 bil yang dideposit ke dalam akaun peribadi Najib itu adalah Derma ? Anda cuma perlu pilih Ya atau Tidak saja. 

Saja nak tahu berapa % yang terima alasan balaci Najib !

Kita cabar mana2 blog yang pro Najib supaya lakukan bancian yang sama..... blog Najib sendiri ke ? Berani ?

Bancian selama 3 hari saja, berakhir Ahad jam 5 petang. Ada dipenjuru kanan WEB VERSION blog ini 



Selamat Mengundi !!

No comments:

Post a Comment