siapa yang kena?

siapa yang kena?
siapa yang kena?

Monday, April 28, 2014

Obama Main

Dipetik dari blog Din Turtle

Obama Playsafe - PR Kecewa ....

Monday, April 28, 20143comments


Desperate nya pembangkang nak tunjukkan yang Obama hentam Najib ! Sidang media semalam tak der isu, tunggu malam pulak waktu wakil NGO pro Comango jumpa Obama. Memanglah berbakul banyaknya ketidakpuasan hati yang mereka luahkan pada Obama ( TMI ) tapi benda2 tu dah biasa kita dengar/baca. 

Yang kita nak tahu adalah reaksi Obama ..... punyalah panjang artikel namun reaksi Obama cuma sebaris jer -

Maria berkata, Obama mempunyai tahap diplomasi yang tinggi dan akan mengambil tindakan lanjut terhadap segala isu yang dibangkitkan mereka.

Tahap diplomasi yang tinggi kalau diterjemahkan dalam bahasa harian adalah - Playsafe ! 

Nampak gayanya Obama tidak ada beri sebarang komitmen, baik nak sokong atau bantah mana2 pihak. Kalau tidak dari semalam lagi dah media pro pembangkang akan melalak tak tidur. 

Pembaca mereka duk menunggu jugalah......  jadi hari ni terpaksa jugalah blogger pembangkang spin sidang media semalam .... lambat sikit sebab dah takder modal !

Mereka ambil artikel Mkini sebagai bukti Obama kritik Najib -

Dalam satu sidang media bersama dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini, beliau diminta menjelaskan mengapa beliau tidak mengulas mengenai sabitan kes Liwat II ke atas Anwar. ( Nak kena tanya dulu komen Obama baru dia nak jawab ..... Maknanya kalau tidak ditanya..... ? )

- “Kenyataan bahawa saya tidak bertemu Anwar tidak menunjukkan kurang peduli,” katanya menurut laporan BBC



Mengulas mengenai hak asasi di Malaysia, Obama berkata: “Malaysia masih perlu berusaha dalam isu hak asasi, seperti juga AS. Saya komited dalam memastikan isu dibangkitkan dalam cara membina”. 
 
Itu jer yang dikatakan Obama sound Najib depan-depan ?

“Kenyataan bahawa saya tidak bertemu Anwar tidak menunjukkan kurang peduli,”

Sebenarnya itu juga apa yang dikatakan tahap diplomasi yang tinggi atau Playsafe ! Ternyata Obama tak nak cari pasal dalam lawatan ini.

Bukan sebab Obama takut sangat .... tapi sebab nak jaga hati rakyat Malaysia. Sebab apa ?

Sebab TPPA belum sign lagi !

Satu lagi alasan mungkin sebab US merasakan tidak perlu cari musuh dalam mereka cuba mengimbangi pengaruh negara China di rantau ini.

Makanya Obama Playsafe.... dan PR pula ... air masuk kepala !

KLiK


No comments:

Post a Comment