siapa yang kena?

siapa yang kena?
siapa yang kena?

Tuesday, September 30, 2014

ludah cina najib jilat

Dipetik dari blog Din turtle

Bila Yang Menolak BN Terus DiLayan Oleh Najib, Maknanya Jika Kita Mahu Najib Layan ........

Monday, September 29, 201424comments

Bukti menunjukkan pengundi Cina sememangnya menolak BN setiap kali PRU dan ini menolak alasan Dap yang cuba berselindung kononnya penolakan BN adalah disebabkan faktor geografi, atau bandar vs kampung. Kononnya orang bandar ( yang secara kebetulan ramai cina ) menolak BN.

Blogger Helenang sekali lagi bersusah payah mencari info bagi membuktikan perkara ini.

Saya sendiri tersilap bila menyangka kemenangan besar BN tahun 2004 adalah kerana sokongan seluruh rakyat tanpa mengira kaum, rupa2nya dari PRU10 lagi pengundi Cina sudah mula menolak BN dan disebalik kemenangan besar BN pada PRU11, majoriti cina masih kekal menolak BN.

Perhatikan fakta di bawah -


PRU10 BN menang 4 dari 10 kerusi yang terdapat majoriti 70% pengundi Cina. PRU11 bilangan kerusi majoriti cina itu bertambah jadi 12 dan ketika BN menang besar, kita sangka pastinya angka kemenangan BN di kerusi majoriti cina juga bertambah. Kononnya alasan pengundi cina waktu itu menyokong Paklah adalah kerana percaya kerajaan makin bersih. Mereka menolak korupsi .... kononnya.

Rupa2nya pengundi Cina tetap juga menolak BN ! Dari 4 menjadi 2 bagi kawasan yang majoritinya 70% pengundi cina.

PRU13 @ Tsunami Cina .... tak payah cerita la ... asal kawasan itu pengundi cina nya lebih 50%, semuanya dimenangi Dap kecuali satu oleh Pkr di Miri.



Trendnya konsisten. Walaupun Najib cuba menyeru undi cina melalui gendang cina, memakai nama Ahjibgor untuk bermanja dengan cina dan melayan pelbagai tuntutan semata2 nak menagih undi, ternyata cina tetap tolak BN.


Apakah Najib begitu mudah tertipu dengan sandiwara di bawah ?



Ya lah kot ..... sebab tampak Najib tak berubah pun. Masih sama caranya baik sebelum dan selepas PRU13.

Contohnya .... agak2 mereka yang duk sibuk mahu hapuskan Akta Hasutan itu merupakan pengundi kawasan mana ? Kemungkinan besar dari kawasan yang pengundi cinanya lebih 50% .... kan ? Mereka ini juga yang mahu dilayan oleh Najib. 


Jadi apa yang boleh kita pelajari dari perkara di atas ? 

PS - Pembodek Najib kalau tak puashati dengan tajuk artikel, cuba berikan hujah anda berdasarkan bukti tertera. 

No comments:

Post a Comment