siapa yang kena?

siapa yang kena?
siapa yang kena?

Wednesday, September 25, 2013

Apa Kena Dengan Ku Nan?

Seharunya SUA berkecuali. Sepatutnya SUK juga berkecuali. Betul ke SUK bertanding?

Dipetik dari Blog The Unspinners.


Tengku Adnan ngaruk di Prince Hotel?


Malam semalam di Prince Court Hotel 25/9 dan lepas magrib, Badan Perhubungan UMNO Wilayah Persekutuan mengadakan majlis untuk perkenalkan Dato AHmad Zahid Hamidi sebagai calun Naib Presiden UMNO.

Sebaik di perkenalkan, Dato Ahmad Zahid banggun bercakap. Uacapannya amat sedap dan berhemah sekali.

Dia hanya kata bukan dia saja bertanding tapi ada lima kawan-kawan lain. Disebut satu persatu Dato Hishamuddin, Dato Shafie, Dato Ali Rustam, Tan Sri Isa Samad, dan Dato Mukhriz.

"Semua ini adalah kawan-kawan kita," katanya.

Dia hanya meminta untuk dirinya tidak dilupakan apabila pemilihan. Dua yang lain itu pilihlah dari lima yang lain. Biasalah orang kempen diri sendiri.


Selepas itu, Tengku Adnan Mansor bangun berucap selaku Ketua Perhubungan UMNO WIlayah Persekutuan. Ku Nan juga adalah Setiausaha Agong UMNO.

Menurut mereka yang hadhir, ucapan Ku Nan agak pelik. Dia boleh marah ada ramai sangat bertanding jawatan Naib Presiden. Dia turut mengatakan PM hanya mahu tiga yang ada dikekalkan.

Turut hadhir adalah Dato Syed Ali Alhabshi Cheras Bandar Tun Razak dan Dato Faridah Hasan Bandar Tun Razak.

Hairan pula... ada ke Majlis Tertinggi buat keputusan supaya tiga jawatan Naib tidak dipertandingkan?

Jawatankuasa politik pun tidak ada buat keputusan sedemikian. Tak tahu kenapa ada kata-kata demikian dari PM kerana tak ada pemimpin yang  ada buat kenyataan supaya tiga jawatan tersebut tak dipertandingkan.

Sebelum ini, sudah dengar desas desus Ku Nan kata buat apa Tan Sri Isa nak tanding bila dia pernah digugurkan.

Betul ke salah untuk bertanding jawatan dalam UMNO? Kalau salah, sebutlah piha pengurusan atau PM kata tiga jawatan naib tak perlu dipertandingkan dalam usaha nak meremajakan UMNO dan membawa transformasi politik.

Ditakuti ini hanya Ku Nan jual nama PM. Kalau PM tak mahu Isa atau Mukhriz atau Ali tanding, pasti dia sudah suarakan dan orang ketahui. Setakat yang diketahui, ketiga-tiga ada memberitahu PM sebelum tanding dan PM hormati hak mereka nak tanding dan menawarkan diri.

Keadaan menjadi bising dan sorak dari yang hadhir hingga ada suara dari bawah yang bangun berkata, "Kalau malam ini untuk perkenalkan Dato Zahid, badan Perhubungan patut adakan majlis untuk perkenalkan kelima-lima calun Naib yang lain."

Ku Nan jawab, "Tak boleh, saya tak benarkan. Hanya untuk tiga Naib Presiden yang ada saja."

Keadaan menjadi hingar bingar.

Ku Nan tidak berhenti di situ. Dia turut mengkritik secara terbuka seorang bernama Sara yang membantu bekas Ketua Bahagian Seputih Dato Hisham Majid untuk tanding jawatan Ketua Bahagian Seputih.


Ini betul-betul pelik. Sorak dan bising terus menggegerkan.

Ku Nan naik marah lalu membuat amaran kepada penuntun yang ada. Katanya, "Saya kepala gxxxxxr"

Ini adalah sesuatu yang tak patut berlaku. Sebagai Setausaha AGong dia patut bebas dari menyokong mana-mana pihak. Ditambah lagi, dia juga terlibat dengan pemilihan.

Dikhuatiri bahawa calun-calun tidak akan dapat proses pemilehan yang adil.

Harapnya Ku Nan menarik balik kata-kata dan jelaskan ini hanya ketelanjuran, Mintak maaf ... settle.

No comments:

Post a Comment