siapa yang kena?

siapa yang kena?
siapa yang kena?

Tuesday, October 8, 2013

N9 Tolak CKMM

Dipetik dari blog Paneh Miang


UMNO N9 TOLAK HISHAM...CONFIRM!!

1. Hampir 11,000 perwakilan UMNO Negeri Sembilan bakal mengundi pada 12 dan 19 Oktober depan dalam menentukan pimpinan parti.

2. Sudah tentu jawatan yang bakal menjadi tumpuan ialah sayap Pemuda, Wanita, MT dan Naib Presiden UMNO.

3. Walaupun calon yang bertanding untuk sesuatu jawatan kebanyakannya merungut disebabkan 'padang permainan' tak sama rata, tapi apa boleh buat...dah takdir kata Najib.

4. Calon tidak dibenarkan berkempen secara bersendirian dan hanya dibenarkan kempen melalui Perhubungan UMNO Negeri. Tetapi calon yang ada jawatan kerajaan terutama Menteri dan Timbalan Menteri begitu bebas bersendirian ke sana ke mari menggunakan aset dan dana kementerian masing-masing untuk berkempen merebut jawatan. Jelas kod etika pemilihan UMNO hanya menguntungkan pemegang jawatan kerajaan. Baguih dok ada...kata Che Det.

5. Sedar atau tidak UMNO hari ini sudah wujud 3 team atau puak.

6. Kumpulan pertama ialah puak menyokong Najib dan kroninya membabi buta. Kumpulan kedua adalah puak yang menentang Najib dan kroninya. Manakala kumpulan ketiga adalah geng Che Det. Namun harus diingat, kumpulan yang menentang Najib tidak semestinya termasuk dalam geng Che Det.

7. Kumpulan mana yang berjaya boleh dinilai berdasarkan senarai siapa yang akan menang untuk setiap jawatan yang dipertandingkan dalam pemilihan UMNO kali ini terutamanya jawatan Naib Presiden, MT, Ketua Bahagian, sayap Pemuda dan Wanita.

8. Selepas PAU 2013 akan dapat disaksikan sama ada Najib makin kuat pengaruhnya, atau akan terbuang perlahan-lahan.

9. Dan bukti terbesar penolakan akar umbi terhadap pengaruh Najib ialah apabila Hishammudin bakal disingkirkan daripada jawatan Naib Presiden UMNO.

10. Walaupun Hisham kelihatan panik dan gelabah apabila menggunakan dana Kementerian Pertahanan dan Kementerian Pengangkutan dengan melakukan road tour "Taklimat Keselamatan" kononnya, walhal secara jelas ianya tidak lain hanyalah pentas untuk Hisham berkempen politik mempertahankan jawatan Naib Presiden. Sekurang-kurangnya itu yang berlaku di Negeri Sembilan baru-baru ini.

11. Hisham kelihatan semakin terdesak apabila turut hadir di beberapa program Wanita dan hampir setiap hari wajahnya muncul di Prime News Media Prima untuk berbicara mengenai pemilihan UMNO. Berapa Media Prima untung agaknya?!

12. Tak cukup dengan itu Hisham turut berjumpa bloggers yang selepas itu mula menulis di blog masing-masing mem'backing' Hisham kononnya Hisham selama ini banyak rahsia la, berhati-hati ada sebab la, bukan penakut la..bla..bla..bla! Kesian sungguh la blogger kena tipu. Kalau kenal Hisham sejak dia jadi setiausaha parlimen...anda pasti sedar yang anda dah kena 'kanciang'.

13. Hisham dalam kenyataannya dua hari lepas menyeru supaya calon yang berkempen agar membuang budaya yang merosakkan parti, tetapi adakah cara Hisham sendiri berkempen menggunakan aset dan dana kerajaan itu adalah budaya yang mengelokkan parti? Heh!

14. Khabaran yang kami terima, mungkin hanya 1 sahaja daripada 8 Bahagian UMNO di Negeri Sembilan yang akan memberi undi kepada Hisham untuk jawatan Naib Presiden, manakala 7 yang lain menolak. Sama ada trend penolakan UMNO N9 terhadap Hisham ini seiring sentimen UMNO negeri lain, mungkin jawapannya...YES..YES..YES!!

15. Adakah dalam masa kurang 2 minggu ini Najib mampu melakukan $e$uatu untuk menyelamatkan sepupunya, sekaligus memastikan pengaruh Najib selaku Presiden kekal utuh?!

16. Atau kita akan dapat menyaksikan permulaan kepada pengakhiran Najib sebelum PRU-14?

17. Mungkin hanya Cawangan UMNO Sri Lambak saja yang akan beri undi pada Hisham dalam pemilihan kali ini.

Spesis Charles Robert Darwin ketawa...

No comments:

Post a Comment