siapa yang kena?

siapa yang kena?
siapa yang kena?

Tuesday, January 14, 2014

Siapa Buat Keputusan Bagi Pihak UMNO?

Dipetik dari blog Din Turtle

Lepas Tian Chua, Umno KAOTIM Pula Dengan Mustafa Ali Dengan Menyalahkan Blogger Umno Dalam Kes Spender !

Tuesday, January 14, 20143comments

Tadi saya siarkan artikel Mkini yang melaporkan Umno sudah kaotim sama Tian Chua dalam isu saman ekoran tuduhan fitnah yang dibuat oleh Tian Chua dalam kes Fitnah Lahad Datu.


Pung Pang, Pung Pang dengan demo bagai siap bakar patung kepala Tian Chua lagi ..... last-last Umno sama Tian Chua sudah kaotim !  Hmmmm ..... kenapa rasa macam ada satu perasaan yang lahir dari dalam hati nak MAKI jer nih ........

( PS - artikel TMI mengenai kes saman Tian Chua ditarik balik -

Tian Chua, yang nama sebenarnya adalah Chua Tian Chang berkata, beliau kesal dengan artikel dan laporan tersebut dan akan diturunkan daripada Keadilan Daily.com secepat mungkin.

"Plaintif menerima penjelasan saya dan saya tiada niat untuk memberikan gambaran yang negatif terhadap Umno sebagai dalang pencerobohan Lahad Datu," katanya. 
)




Kemudian baru sat terbaca satu artikel di TMI yang melaporkan alasan utama Umno turut kaotim dengan Mustafa Ali adalah kerana persetujuan Mustafa untuk menyatakan yang beliau maksudkan "bukan Umno" tetapi "blogger Umno" di belakang penyebaran video lucah ke atasnya.

Persetujuan ini dicapai melalui sesi mediasi yang disertai oleh kedua-dua pihak di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini



TMI memetik artikel Harakah di bawah - 


Sebelum ini pada 27 November mStar melaporkan yang kedua pihak akan selesaikan kes itu menerusi TimbangTara. 

Ooooooo .... jadi selepas menimbang dan menara, kedua belah pihak Umno dan Mustafa bersetuju cara terbaik menyelesaikan kes saman itu adalah dengan meletakkan sepenuh kesalahan keatas blogger Umno !


Jadi Umno tidak perlu campur tangan lagi sebab bukan melibatkan Umno..... Seperti juga kes fitnah Tian Chua, Umno juga begitu senang berkompromi dan menerima alasan pihak yang mereka mahu saman.


Hmmmmmmm .......

Kenapa ada bau hancing satu macam jer nih ? Bau macam kena kencing jer ngan Umno ...

No comments:

Post a Comment