siapa yang kena?

siapa yang kena?
siapa yang kena?

Wednesday, November 11, 2015

Bangsat


makin kaya makin senang makin mudah jadi bangsat dan membangsatkan.

PERKASA menganggap, gesaan anak sulung bekas timbalan perdana menteri Tun Dr Ismail Abdul Rahman, Tawfik Ismail yang mahu Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dihapuskan sebagai menghasut.
Pengerusi Biro Hal Ehwal Islam PERKASA Amini Amir berkata, kenyataan oleh Tawfik itu juga merupakan satu penghinaan kepada Perlembagaan Persekutuan.
Amini berkata, dengan peruntukan di bawah Perlembagaan jelas menunjukkan bahawa kerajaan mempunyai hak untuk membentuk dan memberi dana kepada mana-mana institusi yang berkaitan dengan Islam.
"Pembentukan Jakim adalah sejajar dengan aspirasi dan peruntukan di bawah Perlembagaan.
"PERKASA percaya, sebagai badan berkuasa agama, kewujudan Jakim tidak boleh dinafikan dan kuasanya tidak boleh dipersoalkan," katanya dalam satu kenyataan media semalam.
Selain itu, Amini juga menegaskan bahawa Islam mempunyai kedudukan yang istimewa seperti yang termaktub dalam perlembagaan dan kewujudan Jakim tidak wajar dipersoalkan.
"Kami menggesa Tawfik memohon maaf kepada Jakim dan umat Islam segera supaya tiada apa-apa yang negatif berlaku kepadanya.
"PERKASA percaya bahawa dia tidak mempunyai hak untuk terlibat dalam pentadbiran Jakim di negara ini," katanya lagi.
Tawfik dalam temubual bersama portal The Malaysian Insider berkata, Jakim perlu dibubarkan.
Katanya, jabatan tersebut seolah-olah berkhidmat untuk tujuan lain selain daripada campur tangan dalam kehidupan peribadi rakyat Malaysia.
patut la melayu melarat

No comments:

Post a Comment